Milenialsi - kto to taki?
W mojej pracy pojawiło się ostatnio kilka nowych pojęć. Podzielę się nimi z Wami, ponieważ za chwilę mogą to być hasła reklamowe niektórych marek.
1. Milenialsi - kto to taki?
To pokolenie ludzi w wieku 18 - 29 lat. Osoby urodzone na początku XXI wieku i wychowywane w dobie konsumpcjonizmu. Należą też do tej grupy wszyscy, których na co dzień dotyka stres. Czynnikami stresogennymi może być środowisko, relacje osobiste czy styl życia.
Czy Ty też jesteś Milenialsem?
2. FOMO - fear of missing out - czyli strach przed przegapieniem czegoś. Będąc Milenialsami jesteśmy nauczeni dostawać wszyscy czego zapragniemy. Mamy na wszystko duży apetyt. Chcemy szybko zarabiać dużo pieniędzy, mieć piękne i wystylizowane mieszkania oraz bywać w modnych miejscach. Trzeba coś przecież wrzucić od czasu do czasu na instastory... Zdarzyło się Wam kiedyś zaraz po pracy, będąc totalnie zmęczonym umówić się na spotkanie ze znajomymi? Albo obiecać koleżance, że przyjdziesz na imprezę, którą organizuje? Albo lecieć na łeb na szyję na spotkanie z absolwentami z liceum? Albo... No właśnie. Wszędzie chcemy być, ponieważ wieczorem oglądamy portale społecznościowe naszych znajomych (lub nieznajomych już teraz) i żałujemy lub zazdrościmy. Ktoś mądry zmieścił moje 7 zdań w 4 literach.
3. "Save me time" - to zwrot idealnie pasujący jako hasło reklamowe kosmetyków. Intensywny tryb życia Milenialsów wymaga skracania pewnych codziennych czynności. Doba ma tylko 24 godziny musimy przecież gdzieś zaoszczędzić ten czas! Kosmetyki 2 w 1, 3 w 1 to świetny przykład na wytłumaczenie tego pojęcia. Nic dodać nic ująć.
*** 
Some new concepts have appeared in my work recently. I want to share them with you because they may be slogans of some brands in a moment.
1. Millennials
- who are they?
This is a
generation of people aged 18 – 29. Group of people born at the beginning of the
21st century and brought up in the era of consumerism. People affected by
stress every day also belong to this group. Stress can have many source. It can
be environment, personal relationships or your lifestyle.
Do you
think are you also Millennials?
2. FOMO -
fear of missing out. 
Being Millennials we get everything we want. Our appetite is very big. We want to earn a lot of money very quickly, have beautiful and stylish apartment and spend time in fashionable places. We have to throw something from time to time on our Instastory... Have you ever go out with your friends being totally tired after work? Or promise a friends that you will come to the party they organizes? Or running to meet graduates from high school? Or ... Exactly. We want to be everywhere. Sometimes if we leave one party and we watch our friends’ profiles on social media (or totally unknown persons) we regret or we are jealous because we feel that something is missing out. Someone smart filled my 7 sentences in 4 letters!
Being Millennials we get everything we want. Our appetite is very big. We want to earn a lot of money very quickly, have beautiful and stylish apartment and spend time in fashionable places. We have to throw something from time to time on our Instastory... Have you ever go out with your friends being totally tired after work? Or promise a friends that you will come to the party they organizes? Or running to meet graduates from high school? Or ... Exactly. We want to be everywhere. Sometimes if we leave one party and we watch our friends’ profiles on social media (or totally unknown persons) we regret or we are jealous because we feel that something is missing out. Someone smart filled my 7 sentences in 4 letters!
3.
"Save me time"  
This is a phrase that perfectly matches the cosmetic slogans on their ad. Intensive Millennials' lifestyle requires making daily activities shorter. The day has got only 24 hours, so we have to save this time somewhere… Cosmetics 2 in 1, 3 in 1 is a great example to explain this concept. Nothing more nothing less.
This is a phrase that perfectly matches the cosmetic slogans on their ad. Intensive Millennials' lifestyle requires making daily activities shorter. The day has got only 24 hours, so we have to save this time somewhere… Cosmetics 2 in 1, 3 in 1 is a great example to explain this concept. Nothing more nothing less.


Brak komentarzy:
Prześlij komentarz